Päivitystiedote 22.12.2016: Avoimet tilaukset, laskutus ja Oma Johku

1. Avoimet tilaukset ja laskutus

 

Nyt on mahdollista käyttää Johkua pääasiallisena laskutusjärjestelmänä. Ylläpitoon on tuotu tilauksiin ja laskuihin uudet toiminnallisuudet, joilla voi tehdä avoimia tilauksia ja työstää ne laskuiksi. Vastaavasti laskuja voi tehdä myös suoraan. Nämä toiminnallisuudet yhdistettynä esim. Trust Kapitalin laskutuspalveluun tekevät laskutuksesta äärimmäisen nopeaa ja vaivatonta ilman mitään ylimääräistä hallintotyötä.


Tutustu uusiin toiminnallisuuksiin kirjautumalla Johkuun.

Lisätietoja Trust Kapitalin palvelun käytännön toimivuudesta antaa allekirjoittanut.


2. Johkun komissio tarkentuu


Kun käytät ylläpidon käyttöliittymässä “Luo uusi tilaus” tai “Luo uusi lasku” prosesseja ja näistä syntyy lasku, on Johkun komissio näiden laskujen osalta vain 0,25%.


3. Asiakasrekisteri

 

Johkun uusi asiakasrekisteri mahdollistaa asiakastietojen aikaisempaa helpomman tarkastelun. Tämän lisäksi asiakkaan tilaushistoria on nyt saatavilla.

 

4. Oma Johku -palvelu asiakkaille


Johkulle yksityisyyden suoja on ensiarvoisen tärkeää ja haluamme mahdollistaa käyttäjille omien henkilötietojensa käytön läpinäkyvyyden ja hallinnan keskitetysti riippumatta siitä, miltä kauppiaalta on tuotteita tai palveluja ostanut. Johku tarjoaa kaikille käyttäjille Oma Johku -palvelun, jonka avulla käyttäjä voi hallinnoida omia järjestelmään tallennettuja henkilötietojaan sekä sitä, millä tavoin kukin kauppias käyttää näitä tietoja. Palvelu tarjoaa myös käyttäjälle näkymän omaan tilaushistoriaansa kuitteineen sekä mahdollistaa markkinointikieltojen antamisen.


Oma Johkun osalta olemme lisänneet kaikkiin tilausprosesseihin tietosuojaperiaatteemme. Näihin voi tutustua osoitteessa johku.fi. Sivuston alalaidasta löytyy tietosuojaseloste.

 

5. Nopeutettu tilaajatietojen syöttöprosessi


Uusi Oma Johku -palvelu mahdollistaa uuden nopeutetun tilaajatietojen syöttöprosessin. Mikäli asiakas on aikaisemmin ostanut mistä tahansa Johku-kaupasta mistä tahansa päin maailmaa, tälle tarjotaan tilauslomake valmiiksi täydennettynä. Tilausvaiheessa asiakkaalta kysytään sähköpostiosoite ja tämän jälkeen tarkentavana postinumero. Näiden perusteella asiakkaalle täydennetään tilaajatiedot valmiiksi tilauslomakkeelle suojattuna siten että vain asianosainen tunnistaa ne.


6. Tilannekeskukseen parhaimpien asiakkaiden lista


Uuden asiakasrekisterin myötä asiakaskohtaiset tilaushistoriat koostetaan aikaisempaa tehokkaammin yhteen paikkaan tietyn tunnistetiedon alle. Tämä taasen mahdollistaa asiakkuuksien tarkastelun kokonaisvaltaisemmin.


Johkun Tilannekeskuksesta löytyy nyt Parhaat asiakkaat -tilasto.


7. Varattavien tuotteiden hinnoittelun laajennus


Johkun varattaviin tuotteisiin liittyviä hinnoittelumahdollisuuksia on nyt laajennettu. Tuntiperusteiset tuotteet voi nyt hinnoitella dynaamisesti ilman että perustaa useita tuotteita. Eli nyt kokous- tai juhlatilan voi hinnoitella samassa tuotteessa aamupäivälle ja illalle erihintaisina. Tämän lisäksi on mahdollista kiinnittää hinta osallistujamäärän vaihtelulle esimerkiksi siten, että ensimmäiset 2 osallistujaa on x eurolla ja 3-4 osallistujaa y eurolla.


8. Parannuksia käytettävyyteen


Mobiiliympäristöihin optimoitu käyttöliittymä ja jatkuvasti lisääntyvä ominaisuuksien määrä asettaa ominaisuuksien käytettävyydelle ja hahmottamiselle aina tiettyjä haasteita. Olemme alkaneet asteittain säätämään käytettävyyttä niissä kohdissa, joissa muutoksilla on positiivisimmat vaikutukset.


Tähän päivitykseen olemme muuttaneet uusien tuotteiden luontiprosessia siten että käyttäjä havaitsee nopeammin itselleen sopivan tuotetyypin. Paransimme myös varattavien tuotteiden hinnoittelun käyttöliittymää siten, että se ohjaa aikaisempaa selkeämmin hinnoitteluehtojen luonnissa.


9. Ristiinmyynnin komissioautomatiikka


Johku-kauppiailla on mahdollista ristiinmyydä ja markkinoida toisiaan. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kukin kauppias voi tuoda muiden Johku-kauppiaiden tuotteita omalle kauppapaikalle myyntiin. Tuotteet tulevat suoraan toisen kauppiaan Johkusta ja tilaukset sekä raha kulkevat suoraan ostavan asiakkaan ja toisen kauppiaan välillä.


Teknisesti ristiinmyyvän kauppapaikan ostoskori rekisteröi tämän läpi myydyt muiden kauppiaiden tuotteet ja niiden summat. Näitä voi tarkastella Johkun tilaukset-osiossa hakemalla listaukseksi koontitilaukset.


Olemme lisänneet tähän nyt komissioautomatiikan. Tämä on myös ensimmäinen askel Johkun kauppapaikan uudistuksessa. Käytännössä ristiinmyyvä kauppias voi asettaa linkitetylle kauppiaalle komission, joka veloitetaan automaattisesti siinä yhteydessä kun transaktio syntyy. Eli kun asiakas on maksanut tilauksen, Johku yhdessä maksuvälittäjän kanssa käsittelee transaktion niin, että komissio erotaan maksetusta summasta ja tilitetään ristiinmyyvälle kauppiaalle. Samassa yhteydessä tilauksen saaneelle kauppialle tilitetään jäljelle jäänyt erotus. Tosite komissiosta syntyy ristiinmyyvälle kauppiaalle tämän Johkuun ja kuitti komissiosta lähetetään tilauksen saaneelle kauppiaalle.


Komissioautomatiikka on tuettuna tällä hetkellä Maksukaista- ja lasku-maksutavoilla.


Toiminnallisuuden saa käyttöönsä toistaiseksi ainoastaan pyynnöstä. Mikäli asia kiinnostaa, laita asiasta viestiä osoitteeseen tuki@johku.com


10. Uusia kieliversiota


Lisäsimme Johkun asiakkaalle näkyvää kielivalikoimaan: Nyt tuettuja kieliä ovat suomi, ruotsi, englanti, saksa ja venäjä.


Kielet voi ottaa käyttöön Johkun asetuksista Kielet-välilehdeltä.


11. Yleisiä parannuksia ja muutoksia

Edellä mainittujen isompien ominaisuuksien lisäksi pellin alla on tapahtunut lukuisia pienempiä sekä vähän isompiakin säätöjä. Olemme taas pyrkineet parantamaan Johkun toimintaa monilta osin.



Kaikkiin päivityksiin liittyy aina mahdollisuus sellaisten bugien esiintymiseen, joita ei ole testauksissa havaittu. Näistä kannattaa laittaa heti viestiä Johku-tuen kautta osoitteessa support.johku.com.

 

Tarkempia tietoja päivityksestä antaa:


Sami Hänninen

+358 40 721 7717

sami@johku.com

 

 

JOHKU


Haluamme tehdä matkailuyrittämisestä niin helppoa, että et edes huomaa tekeväsi sitä. Meille tämä tarkoittaa sitä, että matkailija ja yrittäjä löytävät toisensa mahdollisimman helposti parhaimmillaan useiden eri kanavien kautta ja he pystyvät hoitamaan asioinnin täysin sähköisesti alusta loppuun saakka ilmaan mitään koukeroita säästäen molempien osapuolten aikaa ja rahaa. Haluamme myös että se aika, joka aikaisemmin on käytetty teknologian kanssa painimiseen ja vaivalloisiin manuaalikirjauksiin, käytetään tulevaisuudessa asiakkaan mieleenpainuvan kokemuksen rakentamiseen.

Ja kun ostamisesta ja asiakaspalvelusta on saatu vaivatonta, haluamme vielä huolehtia siitä että matkailuyrittäjällä on kaikki tieto helposti saatavilla ajasta ja paikasta riippumatta. Selkeä kuva siitä, miten yrityksellä menee, helpottaa ja kannustaa viemään asioita positiivisella vireellä eteenpäin.


Johku on samalla myös Gofinland.fi:n, Retkipaikan ja Maksukaistan strateginen kumppani. Gofinland on Alma Mediapartners Oy:n ylläpitämä valtakunnallinen Suomi-matkailun palvelu jolla tavoitat helposti suuret kohderyhmät. Palvelua kehitetään vahvasti ulkomaalaiset Suomeen suuntaavat matkailijat huomioiden, kuitenkaan kotimaanmatkailua unohtamatta. Retkipaikka on Suomen suosituin outdoor- ja luontomatkailublogi ja uuden aikakauden media. Maksukaista on Paybyway Oy:n nopeasti kasvava palvelu, joka tarjoaa Johkun käyttäjille maksukortti- ja verkkopankkimaksut Suomen kilpailukykyisimpään hintaan. Maksukaista on osa Bamboraa.


Lisätietoja Johkusta löytyy osoitteesta johku.com


Käyttäjätunnus tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin